E85 (Bioetanol)
- Ewing
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 647
- Csatlakozott: 2009 jún. 27, 02:09 pm
- Autód gyártási éve: 1990
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
Ezt így kell, de még ebben is van egy kis bizonytalanság, hogy nem biztos, hogy ugyanaddig töltöd a tankot mint az elõzõ tele tankolásnál volt.Hogyan számoltok fogyasztás?
Én mindig a rátankolt mennyiséget osztom el a megtett kilóméterek századrészével.
Így egy átlagfogyasztást kapok arra a megtett kilóméterszámra.
(Ezért szoktam én mindig addig tölteni míg a benzin meg nem jelenik a cipõm orrán )
EE90 2E-E; 1,3 Liftback
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Természetesen ugyanannál a kútfejnél kell újra tankolni és az elsõ kattanásig. Szerintem a cipõorros megoldás azért sem jó mert ezekben a rendszerekben is van túlfolyó.Ewing írta:Ezt így kell, de még ebben is van egy kis bizonytalanság, hogy nem biztos, hogy ugyanaddig töltöd a tankot mint az elõzõ tele tankolásnál volt.Hogyan számoltok fogyasztás?
Én mindig a rátankolt mennyiséget osztom el a megtett kilóméterek századrészével.
Így egy átlagfogyasztást kapok arra a megtett kilóméterszámra.
(Ezért szoktam én mindig addig tölteni míg a benzin meg nem jelenik a cipõm orrán )
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
9éves a Corolla 1,4VVTi, majdnem minden alkalommal pontosan ellenõrzöm a fogyasztásmérõn mutatott értéket, tele tankolom a kocsit 1. pisztolykattanásig úgy, hogy csak közepes sebeséggel engedem a benzint a tartályba. Le "0"-zom a Km számlálót és megnézem mennyi Km-t tettem meg újra teli tankoláskor. A számított érték mindig deciliter pontossággal egyezett a fedélzeti comuter által megadott értékkel, ezekután nem tudom miért is kellene kételkednem a mutatott értéken... Persze ha nincs fedélzeti mûszer akkor csak az utánaszámolás marad...
-
- Visszajáró
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2010 júl. 30, 02:31 pm
- Tartózkodási hely: Bp. XXII. ker.
Sziasztok !
1991-es 1.3-as, 75 lóerõs Corollám van,
Én is kipróbálom az E 85 öt, még nem fogyott ki az elsõ tank, 33liter B+4liter E85 el indultam, szépen növelem majd az E85 arányát a keverékben. Jelenlegi tapasztalataim
alacsony fordulaton, határozottan, markánsan erõsebb a kocsi,
fogyasztása azonos vagy egy kicsit jobb lesz mint sima benzinnel ( még nem fogyott ki az elsõ tank, de a km állásból látom hogy jobb lesz, kivétel nélkül minden tankoláskor nullázom)
az alapjáraton változás nincs,
indításkor kicsit más a start hang,
pénztárcámban több marad,
egyelõre ennyi. ha lesz bõvebb infó, írok majd, ahogy nõ a km-ek száma, és változtatom az arányt.
Mi lett azzal az elképzeléssel, hogy 98 B+E85? Anyagilag jobb úgy mint 95B vel? Több etanolt enged úgy meg a keverékben?
1991-es 1.3-as, 75 lóerõs Corollám van,
Én is kipróbálom az E 85 öt, még nem fogyott ki az elsõ tank, 33liter B+4liter E85 el indultam, szépen növelem majd az E85 arányát a keverékben. Jelenlegi tapasztalataim
alacsony fordulaton, határozottan, markánsan erõsebb a kocsi,
fogyasztása azonos vagy egy kicsit jobb lesz mint sima benzinnel ( még nem fogyott ki az elsõ tank, de a km állásból látom hogy jobb lesz, kivétel nélkül minden tankoláskor nullázom)
az alapjáraton változás nincs,
indításkor kicsit más a start hang,
pénztárcámban több marad,
egyelõre ennyi. ha lesz bõvebb infó, írok majd, ahogy nõ a km-ek száma, és változtatom az arányt.
Mi lett azzal az elképzeléssel, hogy 98 B+E85? Anyagilag jobb úgy mint 95B vel? Több etanolt enged úgy meg a keverékben?
"Tévedni emberi dolog, de azért velem is elõfordulhat." ( Rejtõ Jenõ)
"Tévedni emberi dolog, de a tévedéshez ragaszkodni ostobaság." ( én )
"Tévedni emberi dolog, de a tévedéshez ragaszkodni ostobaság." ( én )
-
- Újonc
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010 jún. 22, 03:00 pm
- Tartózkodási hely: Tinnye
- Kapcsolat:
Félig-meddig on topic
Sziasztok!
E85 - 95B vegyes használat során szükségessé vált az üzemanyagszûrõ cseréje.
Megvásároltam az E11-es (moci: 3zz-fe, váz: zze112) Corollámhoz a szükséges Nipparts benzinszûrõt.
Legalább 5-ször próbáltuk újra felrakni, mert mindig eresztett a szûrõ mellett.
Aztán visszadobtuk a gyári szûrõt, azzal elsõre tökéletes, szivárgásmentes volt a szerelés. (Ez Toyota matricás Denso)
Jobban megvizsgálva a Nipparts szûrõt az alsó, menetes rész mintha ferde lenne, azaz a szûrõ tengelyétõl kicsivel elvan fordulva.
Semmi gond, gyorsba kellett a szûrõ, ezért csak Ashika-t tudtam venni. (nem szimpi márka, de ez volt elérhetõ gyorsban).
Ez már nem volt ferdve, látszólag rendben van, viszont szintén 5-6 sikertelen, eresztéssel végzõdõ próbálkozás után ismét visszakerült a gyári szûrõ, amivel megint tökéletes.
Nem igazán értem a dolgot, ezért ha alakinek van tapasztalata, akkor azt nagyon megköszönném!
E85 - 95B vegyes használat során szükségessé vált az üzemanyagszûrõ cseréje.
Megvásároltam az E11-es (moci: 3zz-fe, váz: zze112) Corollámhoz a szükséges Nipparts benzinszûrõt.
Legalább 5-ször próbáltuk újra felrakni, mert mindig eresztett a szûrõ mellett.
Aztán visszadobtuk a gyári szûrõt, azzal elsõre tökéletes, szivárgásmentes volt a szerelés. (Ez Toyota matricás Denso)
Jobban megvizsgálva a Nipparts szûrõt az alsó, menetes rész mintha ferde lenne, azaz a szûrõ tengelyétõl kicsivel elvan fordulva.
Semmi gond, gyorsba kellett a szûrõ, ezért csak Ashika-t tudtam venni. (nem szimpi márka, de ez volt elérhetõ gyorsban).
Ez már nem volt ferdve, látszólag rendben van, viszont szintén 5-6 sikertelen, eresztéssel végzõdõ próbálkozás után ismét visszakerült a gyári szûrõ, amivel megint tökéletes.
Nem igazán értem a dolgot, ezért ha alakinek van tapasztalata, akkor azt nagyon megköszönném!
-
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 267
- Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
- Tartózkodási hely: Érd
Re: Félig-meddig on topic
Van tapasztalat, meg is írtam ide a fórumba valahol, csak most nincs idõm kikeresni. Holnap megírom megint, vagy kikeresem hogy hová szemeteltem el azt a hozzászólásomatOC írta:Nem igazán értem a dolgot, ezért ha alakinek van tapasztalata, akkor azt nagyon megköszönném!
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Én felvetettem egyszer, de azért mert a 98-as-tól jobban szokott menni. A 95+etanoltól is jobban húz alul. Kíváncsi voltam, hogy erõsíti e egymást a két üzemanyag? Azóta még nem tudtam kipróbálni.sztrovacsek írta:
Mi lett azzal az elképzeléssel, hogy 98 B+E85? Anyagilag jobb úgy mint 95B vel? Több etanolt enged úgy meg a keverékben?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
-
- Újonc
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010 jún. 22, 03:00 pm
- Tartózkodási hely: Tinnye
- Kapcsolat:
Re: Félig-meddig on topic
Szia!tibierdrol írta:Van tapasztalat, meg is írtam ide a fórumba valahol, csak most nincs idõm kikeresni. Holnap megírom megint, vagy kikeresem hogy hová szemeteltem el azt a hozzászólásomatOC írta:Nem igazán értem a dolgot, ezért ha alakinek van tapasztalata, akkor azt nagyon megköszönném!
A nicked alapján rákerestem és meg is találtam.
Köszönöm szépen a segítséget!
Esetleg még azt leírhatnád, hogy milyen vastagságú alátétet raktál be.
(Találtam megfelelõt, csak nem tudom, hogy 1mm-es vastagságú elég-e).
Azért ha másnak is kellene, bemásolom ide a h.sz.-ed:
Volt egy kis kalandom benzinszûrõ cserével, gondoltam leírom, hátha okul belõle valaki.
Egy E11 4E-FE motoros autóról van szó. A benzinszûrõ alul kapja a benzint, felül megy belõle tovább. Az alsó csatlakozás a lényeg, két kúpos felületet kell egymásnak szorítani egy csavarral, kb. mint a fékcsöveknél.
Japanparts szûrõt vettem, adtak hozzá két nagy réz alátétet a felsõ csatlakozáshoz (ez rendben is volt), meg egy kisebbet az aljához. Apu mondta, hogy nem kell az oda, a gyári alatt se volt, meg ilyen csatlakozásnál nem is szokott lenni. Összeraktuk tömítés nélkül, dõlt belõle a benzin.
Sebaj, szétszedtük, réz alátétet beraktuk, összeraktuk, dõlt a benzin.
Szétszedtük, túl kicsi volt az alátét, el tudott mászni a helyérõl, és persze el is mászott, azért nem tömített. Összehasonlítottam a két szûrõt. Denso volt benne, Toyota felirat is volt rajta, én meg Japanpartsot vettem. Ennek picit hosszabb a menete, és nem ér végig a menet. Egy csavart beletekertünk mindkettõbe, talán egy fél menettel kevesebbet tudtam beletekerni az utángyártottba. Kezdtem igazán haragudni az olaszokra, hogy egy nyomorult benzinszûrõt se bírnak rendesen lemásolni.
Irány az autósbolt, bevásároltam mindenféle méretû réz alátéteket, persze csak az ment bele a lukba amit adtak is hozzá, az eggyel nagyobb már nem.
Fogtam egy ilyet, kúpos fogóval kicsit kúposra nyomorgattam. Ezzel összeraktuk a szûrõt, jól megtéptem, akkor is szivárgott.
Felhívtam a Toyota Mayert az autó alvázszámával, hogy mennyi lenne a gyári szûrõ. Azt mondta a srác, hogy van A B C és D típusú szûrõ, és az én autómban vagy A, vagy D való, mindkettõ tizenkétezerpárszáz forint.
Ez elég váratlan fordulat volt, kezdtem gyanakodni, hogy mégse az olaszok voltak hülyék, csak épp a japánok se tudják hogy milyen szûrõt raktak az autóba. Raktáron persze nem volt nekik egyik fajta se.
A gyári szûrõ cikkszáma Toyodiy.com szerint a D típust jelöli. Remek.
Viszont nem akartam sokáig autó nélkül maradni, irány körbejárni az érdi autós boltokat, hátha valakinek van raktáron. Az unixnál volt MANN 7ezerért. Elmentem, megnéztem, pont olyan a vége mint a Japanpartsnak, csak ehhez még plusz tömítést se adnak. Mondták a srácok, hogy tegyek oda valami vastagabb benzinálló gumigyûrût, úgy nem fog folyni. Irány a csapágybolt, hát nekik volt olyan réz alátét is ami az autós boltban nem. Éppen befér a meneten, és kicsit nagyobb luk van a közepén mint amekkora lukon a benzin be tud folyni a szûrõbe. Jó vastag anyagból volt. Egy ilyennel beraktam a szûrõt a helyére, nem folyik.
Hát én el nem hittem volna, hogy egy egyszerû benzinszûrõ cserével ennyit lehet szívni. Apu már cserélt az E10-en, ott minden bonyodalom nélkül ment a dolog. Most már legalább tudom, hogy ha legközelebb is hosszú menetes szûrõt kapok akkor azt csak külön vásárolt tömítéssel lehet berakni. Röhej.
-
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 267
- Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
- Tartózkodási hely: Érd
-
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 267
- Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
- Tartózkodási hely: Érd
- kleingy
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 646
- Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
- Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
- Kapcsolat:
E85-höz érdekesség (vitaindító?) :
http://e85power.hu/
Egyébként többet kell, hogy fogyasszon E85-tel az autó, ha nem akkor az ECU nem tudott hozzáállni az új üzemhez, ez szegénykeverékes égéshez vezet, ami a motornak rossz.
Ami most jó bicnicnek tûnik azt késõbb, lehet, hogy drágán kell megfizetni.