E85 (Bioetanol)

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
Avatar
Ewing
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 647
Csatlakozott: 2009 jún. 27, 02:09 pm
Autód gyártási éve: 1990
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ewing » 2010 júl. 26, 08:02 pm

Hogyan számoltok fogyasztás?
Én mindig a rátankolt mennyiséget osztom el a megtett kilóméterek századrészével.
Így egy átlagfogyasztást kapok arra a megtett kilóméterszámra.
Ezt így kell, de még ebben is van egy kis bizonytalanság, hogy nem biztos, hogy ugyanaddig töltöd a tankot mint az elõzõ tele tankolásnál volt.

(Ezért szoktam én mindig addig tölteni míg a benzin meg nem jelenik a cipõm orrán :lol: )
EE90 2E-E; 1,3 Liftback

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 júl. 26, 09:34 pm

Ewing írta:
Hogyan számoltok fogyasztás?
Én mindig a rátankolt mennyiséget osztom el a megtett kilóméterek századrészével.
Így egy átlagfogyasztást kapok arra a megtett kilóméterszámra.
Ezt így kell, de még ebben is van egy kis bizonytalanság, hogy nem biztos, hogy ugyanaddig töltöd a tankot mint az elõzõ tele tankolásnál volt.

(Ezért szoktam én mindig addig tölteni míg a benzin meg nem jelenik a cipõm orrán :lol: )
Természetesen ugyanannál a kútfejnél kell újra tankolni és az elsõ kattanásig. Szerintem a cipõorros megoldás azért sem jó mert ezekben a rendszerekben is van túlfolyó.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

corolla
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010 jún. 28, 07:25 am
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: corolla » 2010 júl. 27, 07:05 am

9éves a Corolla 1,4VVTi, majdnem minden alkalommal pontosan ellenõrzöm a fogyasztásmérõn mutatott értéket, tele tankolom a kocsit 1. pisztolykattanásig úgy, hogy csak közepes sebeséggel engedem a benzint a tartályba. Le "0"-zom a Km számlálót és megnézem mennyi Km-t tettem meg újra teli tankoláskor. A számított érték mindig deciliter pontossággal egyezett a fedélzeti comuter által megadott értékkel, ezekután nem tudom miért is kellene kételkednem a mutatott értéken... Persze ha nincs fedélzeti mûszer akkor csak az utánaszámolás marad...

Avatar
Csocsó
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 519
Csatlakozott: 2010 feb. 21, 10:46 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Csocsó » 2010 júl. 29, 06:56 pm

corolla írta:csak közepes sebeséggel engedem a benzint a tartályba
Erre mért van szükség?

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2010 júl. 29, 08:46 pm

Csocsó írta:
corolla írta:csak közepes sebeséggel engedem a benzint a tartályba
Erre mért van szükség?
gondolom, hogy ne csapjon vissza mielõtt még tele lenne!
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

sztrovacsek
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2010 júl. 30, 02:31 pm
Tartózkodási hely: Bp. XXII. ker.

Hozzászólás Szerző: sztrovacsek » 2010 aug. 01, 10:31 pm

Sziasztok !
1991-es 1.3-as, 75 lóerõs Corollám van,
Én is kipróbálom az E 85 öt, még nem fogyott ki az elsõ tank, 33liter B+4liter E85 el indultam, szépen növelem majd az E85 arányát a keverékben. Jelenlegi tapasztalataim
alacsony fordulaton, határozottan, markánsan erõsebb a kocsi,
fogyasztása azonos vagy egy kicsit jobb lesz mint sima benzinnel ( még nem fogyott ki az elsõ tank, de a km állásból látom hogy jobb lesz, kivétel nélkül minden tankoláskor nullázom)
az alapjáraton változás nincs,
indításkor kicsit más a start hang,
pénztárcámban több marad,
egyelõre ennyi. ha lesz bõvebb infó, írok majd, ahogy nõ a km-ek száma, és változtatom az arányt.


Mi lett azzal az elképzeléssel, hogy 98 B+E85? Anyagilag jobb úgy mint 95B vel? Több etanolt enged úgy meg a keverékben?
"Tévedni emberi dolog, de azért velem is elõfordulhat." ( Rejtõ Jenõ)
"Tévedni emberi dolog, de a tévedéshez ragaszkodni ostobaság." ( én )

OC
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010 jún. 22, 03:00 pm
Tartózkodási hely: Tinnye
Kapcsolat:
Félig-meddig on topic

Hozzászólás Szerző: OC » 2010 aug. 07, 02:32 pm

Sziasztok!

E85 - 95B vegyes használat során szükségessé vált az üzemanyagszûrõ cseréje.

Megvásároltam az E11-es (moci: 3zz-fe, váz: zze112) Corollámhoz a szükséges Nipparts benzinszûrõt.

Legalább 5-ször próbáltuk újra felrakni, mert mindig eresztett a szûrõ mellett.

Aztán visszadobtuk a gyári szûrõt, azzal elsõre tökéletes, szivárgásmentes volt a szerelés. (Ez Toyota matricás Denso)

Jobban megvizsgálva a Nipparts szûrõt az alsó, menetes rész mintha ferde lenne, azaz a szûrõ tengelyétõl kicsivel elvan fordulva.

Semmi gond, gyorsba kellett a szûrõ, ezért csak Ashika-t tudtam venni. (nem szimpi márka, de ez volt elérhetõ gyorsban).

Ez már nem volt ferdve, látszólag rendben van, viszont szintén 5-6 sikertelen, eresztéssel végzõdõ próbálkozás után ismét visszakerült a gyári szûrõ, amivel megint tökéletes.

Nem igazán értem a dolgot, ezért ha alakinek van tapasztalata, akkor azt nagyon megköszönném!

tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd
Re: Félig-meddig on topic

Hozzászólás Szerző: tibierdrol » 2010 aug. 08, 08:48 pm

OC írta:Nem igazán értem a dolgot, ezért ha alakinek van tapasztalata, akkor azt nagyon megköszönném!
Van tapasztalat, meg is írtam ide a fórumba valahol, csak most nincs idõm kikeresni. Holnap megírom megint, vagy kikeresem hogy hová szemeteltem el azt a hozzászólásomat :)
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 aug. 08, 09:28 pm

sztrovacsek írta:

Mi lett azzal az elképzeléssel, hogy 98 B+E85? Anyagilag jobb úgy mint 95B vel? Több etanolt enged úgy meg a keverékben?
Én felvetettem egyszer, de azért mert a 98-as-tól jobban szokott menni. A 95+etanoltól is jobban húz alul. Kíváncsi voltam, hogy erõsíti e egymást a két üzemanyag? Azóta még nem tudtam kipróbálni.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

OC
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010 jún. 22, 03:00 pm
Tartózkodási hely: Tinnye
Kapcsolat:
Re: Félig-meddig on topic

Hozzászólás Szerző: OC » 2010 aug. 09, 06:16 am

tibierdrol írta:
OC írta:Nem igazán értem a dolgot, ezért ha alakinek van tapasztalata, akkor azt nagyon megköszönném!
Van tapasztalat, meg is írtam ide a fórumba valahol, csak most nincs idõm kikeresni. Holnap megírom megint, vagy kikeresem hogy hová szemeteltem el azt a hozzászólásomat :)
Szia!

A nicked alapján rákerestem és meg is találtam.

Köszönöm szépen a segítséget!
Esetleg még azt leírhatnád, hogy milyen vastagságú alátétet raktál be.
(Találtam megfelelõt, csak nem tudom, hogy 1mm-es vastagságú elég-e).

Azért ha másnak is kellene, bemásolom ide a h.sz.-ed:

Volt egy kis kalandom benzinszûrõ cserével, gondoltam leírom, hátha okul belõle valaki.

Egy E11 4E-FE motoros autóról van szó. A benzinszûrõ alul kapja a benzint, felül megy belõle tovább. Az alsó csatlakozás a lényeg, két kúpos felületet kell egymásnak szorítani egy csavarral, kb. mint a fékcsöveknél.
Japanparts szûrõt vettem, adtak hozzá két nagy réz alátétet a felsõ csatlakozáshoz (ez rendben is volt), meg egy kisebbet az aljához. Apu mondta, hogy nem kell az oda, a gyári alatt se volt, meg ilyen csatlakozásnál nem is szokott lenni. Összeraktuk tömítés nélkül, dõlt belõle a benzin.
Sebaj, szétszedtük, réz alátétet beraktuk, összeraktuk, dõlt a benzin.
Szétszedtük, túl kicsi volt az alátét, el tudott mászni a helyérõl, és persze el is mászott, azért nem tömített. Összehasonlítottam a két szûrõt. Denso volt benne, Toyota felirat is volt rajta, én meg Japanpartsot vettem. Ennek picit hosszabb a menete, és nem ér végig a menet. Egy csavart beletekertünk mindkettõbe, talán egy fél menettel kevesebbet tudtam beletekerni az utángyártottba. Kezdtem igazán haragudni az olaszokra, hogy egy nyomorult benzinszûrõt se bírnak rendesen lemásolni.
Irány az autósbolt, bevásároltam mindenféle méretû réz alátéteket, persze csak az ment bele a lukba amit adtak is hozzá, az eggyel nagyobb már nem.
Fogtam egy ilyet, kúpos fogóval kicsit kúposra nyomorgattam. Ezzel összeraktuk a szûrõt, jól megtéptem, akkor is szivárgott.
Felhívtam a Toyota Mayert az autó alvázszámával, hogy mennyi lenne a gyári szûrõ. Azt mondta a srác, hogy van A B C és D típusú szûrõ, és az én autómban vagy A, vagy D való, mindkettõ tizenkétezerpárszáz forint.
Ez elég váratlan fordulat volt, kezdtem gyanakodni, hogy mégse az olaszok voltak hülyék, csak épp a japánok se tudják hogy milyen szûrõt raktak az autóba. Raktáron persze nem volt nekik egyik fajta se.
A gyári szûrõ cikkszáma Toyodiy.com szerint a D típust jelöli. Remek.
Viszont nem akartam sokáig autó nélkül maradni, irány körbejárni az érdi autós boltokat, hátha valakinek van raktáron. Az unixnál volt MANN 7ezerért. Elmentem, megnéztem, pont olyan a vége mint a Japanpartsnak, csak ehhez még plusz tömítést se adnak. Mondták a srácok, hogy tegyek oda valami vastagabb benzinálló gumigyûrût, úgy nem fog folyni. Irány a csapágybolt, hát nekik volt olyan réz alátét is ami az autós boltban nem. Éppen befér a meneten, és kicsit nagyobb luk van a közepén mint amekkora lukon a benzin be tud folyni a szûrõbe. Jó vastag anyagból volt. Egy ilyennel beraktam a szûrõt a helyére, nem folyik.
Hát én el nem hittem volna, hogy egy egyszerû benzinszûrõ cserével ennyit lehet szívni. Apu már cserélt az E10-en, ott minden bonyodalom nélkül ment a dolog. Most már legalább tudom, hogy ha legközelebb is hosszú menetes szûrõt kapok akkor azt csak külön vásárolt tömítéssel lehet berakni. Röhej.

tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol » 2010 aug. 09, 09:45 am

Szia OC!

Köszi hogy kikerested :) Szerintem 1mm-nél nem volt vastagabb amit beraktam.

Tibi
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral

OC
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010 jún. 22, 03:00 pm
Tartózkodási hely: Tinnye
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: OC » 2010 aug. 09, 01:31 pm

tibierdrol írta:Szia OC!

Köszi hogy kikerested :) Szerintem 1mm-nél nem volt vastagabb amit beraktam.

Tibi
Ugyan, én köszönöm!

Akkor újrapróbálkozás következik 1mm-essel.

Próbálál kúposítani az alátéten, vagy csak simán, eredeti állapotában raktad be?

tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol » 2010 aug. 09, 09:54 pm

Nem kúposítottam, mert így legalább sima marad a felülete.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral

OC
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010 jún. 22, 03:00 pm
Tartózkodási hely: Tinnye
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: OC » 2010 aug. 11, 10:45 am

tibierdrol írta:Nem kúposítottam, mert így legalább sima marad a felülete.
Hi!

Sikerült megoldani a dolgot a Nipparts-cal és 1mm-es vastagságú alátéttel.

Szóval ha valakinek kell esetleg egy Ashika benyaszûrõ "óccsóér", az szóljon.

Még egyszer köszi a segítséget!

Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy » 2010 aug. 31, 07:59 pm

E85-höz érdekesség (vitaindító?) :) :
http://e85power.hu/
Egyébként többet kell, hogy fogyasszon E85-tel az autó, ha nem akkor az ECU nem tudott hozzáállni az új üzemhez, ez szegénykeverékes égéshez vezet, ami a motornak rossz.
Ami most jó bicnicnek tûnik azt késõbb, lehet, hogy drágán kell megfizetni.
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE


Válasz küldése