Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 jún. 15, 09:42 am

Nagyon szeretem a kis csodatöltőm.

Kép

Sokat megy. Van autó otthon bőven, sőt néha klubtagok akksijai is újulnak meg vele.

Mert tényleg megújulnak.
Az E9-ben cserélt Vartát (ami megfőtt és már 1 nap alatt szinte lemerült) párszor megreformáltam a Carstellel és most a TE71-ben van.
3 hét állás után is gyönyörűen, pörgősen tekerte az önindítót.
Lehet télen majd letérdel, de azért jó jel :)
Nagyon örülök ám neki. Simán rajtahagyom egy autón/akksin pár napig, egy hétig és nem kell rettegni, mikor milyen kárt okoz. Stabil, pontos, okos.

Mindenkinek ajánlom!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
batyu
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010 ápr. 06, 01:24 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: batyu » 2015 jún. 29, 07:38 am

Sziasztok .

Technikai segítséget szeretnék kérni .
Ma kb . egy 300-km-es út közben megálltam egy rövid pihenőre , kézifék be , lámpa lekapcs, , 2-perc múlva indulás , és onnantól fogva a kézifék behúzva visszajelző láma , és az akkumulátor töltésjelző lámpám a maradék hátralévő úton végig világított ( kb. : 80-kilómétert ) .
Itthon megmértem a generátorom nem tölt , de a kézifék behúzva lámpát nem tudom visszamérni .
A generátorom kb. 3-éve lett felújítva .
Járt már valaki így ??
Esetleg valami biztosíték lehet ?
A segítő hozzászólásokat előre is köszönöm !!

Üdvözlettel István .
E11 Sedan , 4A-FE / 110 LE

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2015 jún. 29, 11:25 am

Kézifék lámpa lehet fékfolyadék szintre figyelmeztető is. Egy szint ellenőrzés amúgy se árt.

De lehet csak szimplán beragadt a kapcsolód. Ha kiveszed a kézfék-váltó borítást (4 csavar) akkor hozzáférsz a kapcsolójához.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
batyu
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010 ápr. 06, 01:24 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: batyu » 2015 jún. 29, 04:09 pm

batyu írta:Sziasztok .

Technikai segítséget szeretnék kérni .
Ma kb . egy 300-km-es út közben megálltam egy rövid pihenőre , kézifék be , lámpa lekapcs, , 2-perc múlva indulás , és onnantól fogva a kézifék behúzva visszajelző láma , és az akkumulátor töltésjelző lámpám a maradék hátralévő úton végig világított ( kb. : 80-kilómétert ) .
Itthon megmértem a generátorom nem tölt , de a kézifék behúzva lámpát nem tudom visszamérni .
A generátorom kb. 3-éve lett felújítva .
Járt már valaki így ??
Esetleg valami biztosíték lehet ?
A segítő hozzászólásokat előre is köszönöm !!

Üdvözlettel István .
Diódahíd csere lett a vége :( :( .
2-3-évet bírt ....
E11 Sedan , 4A-FE / 110 LE

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 okt. 28, 06:30 pm

Leírtuk már több helyen, de úgy érzem itt is illene egyszer összefoglalni
Igyekszem segíteni. Ha valamit tévesen teszek közzé, kérlek javítsatok ki.
lmx írta:Hali!

Akkumulátor kérdésben elakadtam.
Most van benne: 45Ah

Amit a típusra keresve találok: 60Ah
Amit nem találok: Az indítóáramnak milyen nagynak illene lennie? Ti milyet használtok?

Az autó: évj:2000 1598ccm 81kW(110Le)

Köszi!
Akkumulátor vásárlás

Sok tulajdonos csak bemegy a "Tesco"-ba és vesz egy akkumulátort. Ilyenkor találkozni a fordítva berakott, feszülő kábeles megoldásokkal, vagy alacsonyabb mivoltuk miatt az akksi deszkával történő kiékelésével. Extrém esetben az is előfordulhat, hogy az értéke nem megfelelő a generátorhoz, ami folyamatos alultöltést, alacsonyabb élettartamot és sok bosszankodást eredményezhet.

Minden Toyota akkunak van egy azonosítója, ami tartalmazza a kapacitását, a méretét és hogy melyik oldalon van a pozitív saruja.
Nem a gyári cikkszámra gondolok, hanem egy szabvány jelölésre, amelyet minden más gyártó is ugyanígy használ.
Ha az autónkhoz szükséges azonosítót megszerezzük, akkor már nyert ügyünk van. Ezzel keresve (akár Google-ban) meg tudjuk találni az autónkhoz megfelelő akkumulátorokat szinte bármely márkáról legyen is szó.

Először is Toyotánk alvázszámát beírjuk IDE vagy egy hasonló EPC-be, amelyekből párat felsoroltunk a Gyári (Toyota) alkatrészek rendelése, beszerzése témánkban.
Ha megvan az autónk, rámegyünk az ELECTRICAL termékcsoportra/fülre, majd a BATTERY & BATTERY CABLE részre.
Itt az akkumulátorra kattintva a BATTERY cím alatt felsorolva láthatunk ~1-5 akkumulátor típust. A bal oldali 2x5 karakter a gyári cikkszám, jobb oldalon mellette pedig a leírásban megtalálható a keresett azonosító (pl.:80D26L-MF vagy 95D31L)

Ha több azonosító (akkumulátor) van felsorolva az autónkhoz, akkor az magasságra és pozitív saru elhelyezkedésre általában azonos, azonban kapacitásra, van egy kisebb és egy (két) nagyobb is köztük.
Ebben az esetben általános szabálynak tekinthető, hogyha jobban felszerelt az autó (elektromos ablakok, tető, tükrök, fűthető ülések, tükrök, első szélvédő, több hangszórós hifi, állófűtés...), akkor a nagyobb kapacitású akkumulátort keressük bele, ha pedig inkább gyér felszereltségű , akkor a kisebbet.
(Esetleg az adott oldalon érdemes lehet a generátor kapacitását is megnézni, nehogy kisebb legyen az akkumulátorénál).

Ha megvan az azonosító szabad a vásár.
(Google, Webshopok, Autó alkatrész kereskedők...)
Az ajánlott márkákat itt is és a Jó (gyári) minőségű utángyártott márkák témánkban is összeszedtük már.

Hajrá!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2015 okt. 31, 12:24 am

Nem kötekedés képpen, és nem is vagyok elektrós szaki, de 2 dologgal nem értek egyet. Vagy nem jól értelmezem.

Olyan, hogy kapacitás miatti alultöltés nem nagyon létezik. Persze, ha egy 40Ah-s akksi helyére rakunk 120Ah-t, akkor nyögni fog a generátor, és előbb-utóbb elpusztul a fesszab, vagy az egyenirányító híd.
Mivel az akku egy puffer, így annyi áramot kell beletáplálni, mint amennyit kivettünk belőle. Fizikai törvényszerűség, hogy az akku a töltöttségi állapotától függően változó áramot képes felvenni. És azt is tudjuk, hogy egy akku feltöltéséhez elegendő a kapacitásának 10%-a. Tehát egy 60Ah-s akku 6A-el 100%-osan feltölthető. Modern autók töltésvezérlői amúgy ezt elég jól kezelik már, régebbi autók esetén ezt a fizikára bízták még...
Tehát 1 esetben lehet káros a nagyobb akku, ha folyamatosan lemerítjük a névleges feszültsége alá, és ezt a "veszteséget" a generátorral akarjuk visszapótolni.

A generátornak pedig nincs kapacitása, hiszen nem töltéshordozó. Ehelyett teljesítménye van, P=U*I képletből adódóan. Ennek a fenti okfejtésen kívül nem sok befolyása van az akkuválasztásnak.

Én inkább azt mondom, hogy az akkucsere/választás inkább hely, és igény kérdése. Ha valaki pl sokat hallgat zenét álló motor mellet, (vagy bármilyen más fogyasztót használ) az nyugodtan vegyen nagyobb akkut, viszont figyeljen a töltöttségre, és ha szükséges, akassza fel töltőre 2-3 hetente legalább 1 estére. Ez amúgy bármilyen akku élettartamát pozitívan befolyásolja. :)
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 nov. 04, 02:24 pm

Ismét eljött a téli időszak, ismét felmerül a kérdés, meddig bírja még az akku? :)
Már tavaly kérdés volt, de elment még egy évet, most ismét laposakat indít, persze a motor is hideg, és hallásra lassabban is teker. Egy előző napi hosszabb út után (elvileg fullra töltődött), másnap délelőtt teszteltem. Indítás előtt épp csak 12,07V volt a feszültség, majd páromat megkértem indítson, nem volt nehézkes, pöcc-röff kategória, de így is egy pillanatra 10,4V volt a legalacsonyabb feszültség, majd 14V-ra ugrott. A terhelés nélküli feszültség már régóta alacsony több nap állás után 12V alatt van. Majd mérek egyet több napos állás után is, ha lesz időm rá, de közben nézelődök mit tegyek a mostani helyére.

A generátorom elvileg 70A-es (27060-22060 12V 70A), hogy ebből hogy számolok olyat, hogy mekkora kapacitású akku a maximum, na azt nem tudom, de úgy gondolom, hogy egy ekkorra generátor, egy 70Ah akkumulátor el kell, hogy bírjon. A kapacitás 10%-al való töltés, az normál töltés... Há nem? Há de. :D
Megfelelő méretű, kapacitású akkumulátort találtam a következő gyártóktól: BOSCH, Varta, Yausa és Exide. A BOSCH, Varta nem szerepel az ajánlottak között, és a BOSCH jó drága is. Maradt a Yausa és az Exide. Én ezek közül ebben a sorrendben tenném le a voksom:
EXIDE Premium 65Ah EA654
EXIDE Excell 60Ah EB604
YAUSA 60Ah

A két Exide között kereken 2 ezer Ft az eltérés, ezen nem spórolnék. Csak annyi kérdés maradt még bennem, hogy a 60-65 Ah-ás akkut elbírja-e a rendszer? Most egy 54 Ah-ás S3-as BOSCH van benne legalább 3 éve.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2015 nov. 04, 03:52 pm

Zolee11 írta:Ismét eljött a téli időszak, ismét felmerül a kérdés, meddig bírja még az akku? :)
Már tavaly kérdés volt, de elment még egy évet, most ismét laposakat indít, persze a motor is hideg, és hallásra lassabban is teker. Egy előző napi hosszabb út után (elvileg fullra töltődött), másnap délelőtt teszteltem. Indítás előtt épp csak 12,07V volt a feszültség, majd páromat megkértem indítson, nem volt nehézkes, pöcc-röff kategória, de így is egy pillanatra 10,4V volt a legalacsonyabb feszültség, majd 14V-ra ugrott. A terhelés nélküli feszültség már régóta alacsony több nap állás után 12V alatt van. Majd mérek egyet több napos állás után is, ha lesz időm rá, de közben nézelődök mit tegyek a mostani helyére.

A generátorom elvileg 70A-es (27060-22060 12V 70A), hogy ebből hogy számolok olyat, hogy mekkora kapacitású akku a maximum, na azt nem tudom, de úgy gondolom, hogy egy ekkorra generátor, egy 70Ah akkumulátor el kell, hogy bírjon. A kapacitás 10%-al való töltés, az normál töltés... Há nem? Há de. :D
Megfelelő méretű, kapacitású akkumulátort találtam a következő gyártóktól: BOSCH, Varta, Yausa és Exide. A BOSCH, Varta nem szerepel az ajánlottak között, és a BOSCH jó drága is. Maradt a Yausa és az Exide. Én ezek közül ebben a sorrendben tenném le a voksom:
EXIDE Premium 65Ah EA654
EXIDE Excell 60Ah EB604
YAUSA 60Ah

A két Exide között kereken 2 ezer Ft az eltérés, ezen nem spórolnék. Csak annyi kérdés maradt még bennem, hogy a 60-65 Ah-ás akkut elbírja-e a rendszer? Most egy 54 Ah-ás S3-as BOSCH van benne legalább 3 éve.
4,5 éve használok egy 64Ah-s Exide Premiumot, és hibátlan.
(A Yuasa-m 8 évet bírt.)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 nov. 04, 05:42 pm

Exide-om volt sokáig (akkor még nem törődtem a gondozásával)
Yuasáról meg nem lehet nagyon rosszat hallani. Az eladók is tisztelegnek előtte. Megvettem ~1 éve persze azóta tökéletes.

Amire rájöttem, a hidegindító áramok feltüntetését majdhogynem felesleges nézni. Benzines autók, nem dízelek, ráadásul a tied kis köbcentis.
A Yuasa általában ebben a paraméterben pesszimista, aztán a vásárlásnál megnéztük poénból műszerrel és a ráírthoz képest több, mint másfélszeresét tudta :D
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2015 nov. 04, 07:59 pm

Én a Yuasát venném. :)

Az átlagból felfelé kilógó indítóáramot a gyártók általában az akku belső ellenállásának a csökkentésével érik el, így ezek az akkuk jellemzően sérülékenyebbek a külső behatásokkal szemben. Tehát egy komolyabban megfogott kátyú esetén is le tud szakadni egy cella/lemez, és onnantól kezdve kuka az akksi. Én inkább kerülöm az ilyen akkukat. :roll:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 nov. 04, 09:15 pm

Köszi a tudományos megközelítést.
Holtig tanul az ember :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 nov. 05, 11:35 am

Tehát többszörös szavazat a Yuasa-ra. Akkor ez el is dőlt. Ha esetleg bármi gond lesz vele, jöhetek reklamálni is? :mrgreen:
Én nem is néztem az indító áramot, ekkora motornál nem érdekes.
PiciPeti írta: Az átlagból felfelé kilógó indítóáramot a gyártók általában az akku belső ellenállásának a csökkentésével érik el, így ezek az akkuk jellemzően sérülékenyebbek a külső behatásokkal szemben. Tehát egy komolyabban megfogott kátyú esetén is le tud szakadni egy cella/lemez, és onnantól kezdve kuka az akksi. Én inkább kerülöm az ilyen akkukat. :roll:
Az odáig világos, hogy a belső ellenállást csökkentik, de ehhez nem feltétlenül kell gyengébb konstrukció. Egy adott tulajdonságú anyag, pl. ólom vezeték ellenállásának csökkentését a vezeték vastagságának növelésével lehet elérni, esetleg az adott anyag hűtésével, de ez normál körülmények között nem jellemző. Ha vékonyabb lemezeket gyártanak vékonyabb összekötőkkel, akkor növekszik a belső ellenállás, persze lehet variálni az anyagösszetétellel is. Az indítóáram leadásához azonnali kapacitás is szükséges, ami a felület növelésével érhető el, itt már bejátszik a több, vékonyabb lemez opció. Azért egy egészséges egyensúly elérhető, az akku fizikai mérete és az indítóáram között. Vagy rosszul gondolnám?
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2015 nov. 05, 12:42 pm

Jól gondolod, a belső ellenállás csökkentését az elektrolittal érintkező felület növelésével érik el. És ez, ahogy írtad is, több vékonyabb lemez használatával érhető el azonos külső méret esetén. :wink:

Az egészséges egyensúly az átlag, az ebből felfelé kilógó már valamilyen kompromisszummal jár. Jelen esetben a magas indítóáram, rövidebb élettartamot von maga után általában.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 nov. 11, 04:56 pm

Tegnap elhozta párom az új YUASA akkut, hétvégén bepattintom, ma megnézem milyen töltésen áll, sajnos nincs töltőm, így nem tudok rátölteni, de nem izgulok, ha a régi 11,7V indulófeszültséggel elindítja akkor ez is elfogja, utána meg feltölti a generátor.
Pont úgy néz ki mint Pacsker pirosában, szép sárga matrigás. Kíváncsi leszek mennyire lesz körülötte több hely, mivel a BOSCH nagyon nem oda való, nem japán akku. Élt 3 évet, de betudom annak, hogy sokat állhatott az értékesítő udvarán, néha beindítva egy-két percre (nehogy tankolni kelljen), rátöltögetve a legegyszerűbb töltővel. Újszerű volt, de a legelején megkapta a kegyelem döfést, nálam a 3 év alatt mindig túl alacsony volt a feszültsége, és csak egyre lejjebb ment, pedig párszor töltögettem, amíg működött a Lidlis töltő.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 nov. 16, 03:57 pm

Szombaton behegesztettem az új akkumulátort, beszerelés előtt 12,57V feszültséget mutatott, szép zöld néhol azért már fehéres jelzéssel (A kis kémlelő ablakon zöld szín: OK, fehér: tölteni kell, piros: ennek már annyi :) ). Beszerelés után, csak feltettem a sarukat, így 12,33V-ra esett a feszültség. Aznap pár rövidebb úton használtuk csak, vasárnapra volt nagyobb út betervezve, de az az eső miatt elmaradt. Mindenképp kell neki egy nagyobb (hosszabb) töltés. Még így közepes töltéssel is simán pöcc-röff indult, nem volt ellassuló indítás. Utána nem mértem már feszültséget, de majd fogok tesztelni még.
Annyival magasabb a másiknál, hogy néztem, biztos befér a motorháztető alá? Nem fog beleérni a + oldalt fedő műanyag elemebe a géptető? De nem, pont elfér. :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zolee11 2015 nov. 16, 03:58 pm-kor.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)


Válasz küldése