Világítás
- TomiD
- Visszajáró
- Hozzászólások: 74
- Csatlakozott: 2018 márc. 04, 05:05 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Győr/Miskolc
Re: Világítás
Sziasztok!
Hamarosan nekiállnék az E9-em lámpáinak cseréjéhez, mivel az egyik műanyagháza törött, viszont van egy másik, hibátlan műanyag búra nélkül. Milyen módszerrel tudnám eltávolítani a gyári üvegbúrát a töröttről? Egy utángyártottról már feszegettem le csavarhúzóval, késsel és damillal, de nem egy életbiztosítás se az üvegnek se a műanyagnak. Pedig most úgy kéne, hogy ne sérüljön...
Olvastam, hogy
Hamarosan nekiállnék az E9-em lámpáinak cseréjéhez, mivel az egyik műanyagháza törött, viszont van egy másik, hibátlan műanyag búra nélkül. Milyen módszerrel tudnám eltávolítani a gyári üvegbúrát a töröttről? Egy utángyártottról már feszegettem le csavarhúzóval, késsel és damillal, de nem egy életbiztosítás se az üvegnek se a műanyagnak. Pedig most úgy kéne, hogy ne sérüljön...
Olvastam, hogy
, de ez elég "durván" hangzik. Nem lehet valami oldószerrel kioldani a ragasztót? Még sütés helyett a hőlégfúvóra gondoltam és lokálisan, lépésről lépésre haladni. Valaki próbálta már így?cslaci105 írta:az össze van ragasztva és talán sütőben melegítve lehet csak szétválasztani, de az is macerás dolog...
Tomi D.
1988 - E9 Liftback GTi
1988 - E9 Hatchback GL
1996 - Paseo EL54
1988 - E9 Liftback GTi
1988 - E9 Hatchback GL
1996 - Paseo EL54
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Világítás
A sütős módszert már tőbben is próbálták itt a fórumon is, az eddig bevált.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Világítás
Vagy hőlégfúvó
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- TomiD
- Visszajáró
- Hozzászólások: 74
- Csatlakozott: 2018 márc. 04, 05:05 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Győr/Miskolc
Re: Világítás
Mi az a hőmérséklet, amit a műanyag elvisel, a ragasztó pedig már enged? Vagy érdemes lassan emelni és próbálkozni? Van egy olyan félelmem, hogy akkor enged el, ha már a borítás is meglágyul. (Sajnos nincs rajta jelölve, milyen polimer, de 50-60°C-nál szerintem nem nagyon kéne feljebb menni)toytomi írta:A sütős módszert már többen is próbálták itt a fórumon is, az eddig bevált.
Azért is gondoltam erre, hogy először csak kis mértékben egyik saroknál elkezdeni és fokozatosan haladni, így nem lesz az egész lámpatest forró és talán fogást is találok rajta.Pacsker írta:Vagy hőlégfúvó
Tomi D.
1988 - E9 Liftback GTi
1988 - E9 Hatchback GL
1996 - Paseo EL54
1988 - E9 Liftback GTi
1988 - E9 Hatchback GL
1996 - Paseo EL54
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Világítás
R1 Corolla Verso (2004-2009 között) és E12 Corolla (2002-2007) szivargyújtó világításának cseréje (esetemben a letört érintkező lemezke miatt):
(Más típushoz is lehet jó, de a fentieknél a cikkszám miatt biztosan.)
A szivargyújtóra egy zöldesen áttetsző műanyag gyűrű van ráhúzva, erre a zöldes műanyagra csatlakozik a VALEO 73947080 számmal jelölt lámpatest.
Külön csak magát a lámpatestet a rajta lévő azonosítószámmal nem lehet kapni, kizárólag a zöldes áttetsző műanyaggal együtt, Toyota csomagolásban, bruttó 10.600 forintért.
Ellenben leszedhető róla, ugyanis két jó erős köröm fogja, vigyázni kell vele, nehogy elpattanjon, letörjön.
A szürke házból a fekete színű izzófoglalat komoly szétfeszítés után jön csak ki, itt is jó esély van a törésre, repesztésre.
A jó hír, hogy mégis csak elérhető maga a lámpatest, csakhogy se nem VALEO, se nem TOYOTA név alatt, hanem BMW 61346915065 cikkszámon!
Ebay-ről, Angliából rendelve 4270 forintért sikerült beszerezni.
Méreteiben és rögzítési módjában egy-az-egyben megegyezik a szürke VALEO-val:
Kialakításban viszont még jobb is, mert ha cserélni kell benne a kiégett izzót, akkor csak egyszerűen a kis fület kell megemelni, és már ki is húzható az izzófoglalat a lámpatestből.
Összerakva:
(Más típushoz is lehet jó, de a fentieknél a cikkszám miatt biztosan.)
A szivargyújtóra egy zöldesen áttetsző műanyag gyűrű van ráhúzva, erre a zöldes műanyagra csatlakozik a VALEO 73947080 számmal jelölt lámpatest.
Külön csak magát a lámpatestet a rajta lévő azonosítószámmal nem lehet kapni, kizárólag a zöldes áttetsző műanyaggal együtt, Toyota csomagolásban, bruttó 10.600 forintért.
Ellenben leszedhető róla, ugyanis két jó erős köröm fogja, vigyázni kell vele, nehogy elpattanjon, letörjön.
A szürke házból a fekete színű izzófoglalat komoly szétfeszítés után jön csak ki, itt is jó esély van a törésre, repesztésre.
A jó hír, hogy mégis csak elérhető maga a lámpatest, csakhogy se nem VALEO, se nem TOYOTA név alatt, hanem BMW 61346915065 cikkszámon!
Ebay-ről, Angliából rendelve 4270 forintért sikerült beszerezni.
Méreteiben és rögzítési módjában egy-az-egyben megegyezik a szürke VALEO-val:
Kialakításban viszont még jobb is, mert ha cserélni kell benne a kiégett izzót, akkor csak egyszerűen a kis fület kell megemelni, és már ki is húzható az izzófoglalat a lámpatestből.
Összerakva:
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- pepo
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 199
- Csatlakozott: 2019 ápr. 10, 11:38 am
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Szeged
- Kapcsolat:
Re: Világítás
Koszi Laci a reszletes leirast, ezen irasod soran derult ki, hogy nekem kiegett az izzom es ez az elem nem vilagit.
Az izzo tipusa: 12V, 1,2W, W2x4.6d foglalat.
En ezt valasztottam: OSR2721-02B
Az izzo tipusa: 12V, 1,2W, W2x4.6d foglalat.
En ezt valasztottam: OSR2721-02B
Corolla Verso II - 1ZZ-FE - ZNR11L-GRMEKW - TTE