Autó és motorsport
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
A szimulátorozás tényleg segít. Az ember képekben gondolkozik. Aki sokat ment a zöld pokolban, szimulátoron még fényképrõl is felismeri (nem kell, hogy azonos szögbõl legyen) a kanyarokat. És igen szakaszokra bontjuk a pályát általában, minimum 3-ra de inkább többre. Megjegyzed, hogy hol és mit csinálsz a viszonyítási és kapcsolódási pontokból meg nem csak geometriai létezik. Színek, hangok, fokozatok, másodpercek stb.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- RWD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2670
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: Deluxe
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
bubidisc írta:A szimulátorozás tényleg segít. Az ember képekben gondolkozik. Aki sokat ment a zöld pokolban, szimulátoron még fényképrõl is felismeri (nem kell, hogy azonos szögbõl legyen) a kanyarokat. És igen szakaszokra bontjuk a pályát általában, minimum 3-ra de inkább többre. Megjegyzed, hogy hol és mit csinálsz a viszonyítási és kapcsolódási pontokból meg nem csak geometriai létezik. Színek, hangok, fokozatok, másodpercek stb.

1981-Toyota Starlet KP62 3K
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Hát akkor biztos én vagyok a gyenge képességû...
Én is szoktam szimulátorozni, de egy hosszabb pályán nem érzem úgy, hogy teljesen megvan a pálya, és tudom melyik kanyar után mi következik, hol lenne a csúcspontja, meddig érdemes kiengedni, hogy a következõ kijöjjön, stb. Fõleg ha beláthatatlan... Mert ugye ilyenkor nem elég az adott kanyart felismerni, tudni kell fejbõl, hogy mi jön utána.
Egy monza, vagy spa megvan egyértelmûen.
De ugyanez igaz a való életben is. A hazai gokart pályák nagy része megvan, de pl a Pilisi szerpentin nincs. Pedig évente 20x biztosan átesek rajta...
Illetve az olyan sportágakban ahol van navigátor, ott miért van? Rallyban is van pályabejárás, itiner felírás. Megjegyezhetné a pilóta, de mégis a navigátorra támaszkodik.
Amúgy ezt a 3 részre bontást nem értem.

Én is szoktam szimulátorozni, de egy hosszabb pályán nem érzem úgy, hogy teljesen megvan a pálya, és tudom melyik kanyar után mi következik, hol lenne a csúcspontja, meddig érdemes kiengedni, hogy a következõ kijöjjön, stb. Fõleg ha beláthatatlan... Mert ugye ilyenkor nem elég az adott kanyart felismerni, tudni kell fejbõl, hogy mi jön utána.
Egy monza, vagy spa megvan egyértelmûen.
De ugyanez igaz a való életben is. A hazai gokart pályák nagy része megvan, de pl a Pilisi szerpentin nincs. Pedig évente 20x biztosan átesek rajta...
Illetve az olyan sportágakban ahol van navigátor, ott miért van? Rallyban is van pályabejárás, itiner felírás. Megjegyezhetné a pilóta, de mégis a navigátorra támaszkodik.
Amúgy ezt a 3 részre bontást nem értem.

'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Igen, nálad lehet a baj. Ez egy képesség ami úgy látszik nem mindenkinél mûködik egyformán. A rally-t ne sorold ide mert ott van 1-2 pályabejárás nincs arra lehetõség, hogy újra és újra megtegye ugyanazt az utat az autó még arra se, hogy az elõzõ évi pályát gyakorolja szimulátoron mert majd jövõre is az lesz. Mert nem lesz tökéletesen ugyanaz. A pálya versenyzésnek meg pont ez a lényege. A Pikes - peak a kettõ között van mert rally, de évek óta nem változik tehát betanulható. Te nagy MAN sziget fan vagy. Még nem láttál motorosakat készülni? Csukott szemmel próbálják felidézni a pálya különbözõ szakaszait, szinte úgy készülnek mint a freestyle-os versenyzõk, mozgatják a fejüket jobbra ballra elõre hátra. Meg kell, hogy tanulják a kanyarokat, különben hogy a viharba lesznek egyre gyorsabbak?! Ráadásul az 60 km, nem is 20 vagy 12km.
A minimum 3 szakasz: eleje> közepe> vége. Ez sosem változik vagy cserélõdik fel. Mint az F-1-ben a szektorok. Hosszabb pályánál azért is van több mert egy adott hosszúságú szakaszt tudsz csak elraktározni ami egy saját magad által megjelölt viszonyítási pontnál kezdõdik és végzõdik és kezdõdik a következõ és így tovább.
Amúgy baromi érdekes téma, hogyan mûködik az ember agya a pályán való száguldás közben. Rengeteg dolog azonnal törlõdik és ez által egy rakás dolgot elfelejtesz, pont azért mert rengeteg a bejövõ infó amire reagálva te reagálsz, tekergeted a kormányt, nyomkodsz pedálokat stb. Csak azokra a pontokra, történésekre emlékszel amik benned valamiért méllyebb nyomot hagytak. Bukkanó, megcsúszás, egy érdekes forma, szín, akármi, egy adott másodpercszámlálóhoz kapcsolt kép. Szóval érdekes.
Kérdés, hogy nálad vagy az ilyen embereknél akik nyilván valami másban jobbak és nem ebben fejleszthetõ-e ez a képesség? Érdekes...
A minimum 3 szakasz: eleje> közepe> vége. Ez sosem változik vagy cserélõdik fel. Mint az F-1-ben a szektorok. Hosszabb pályánál azért is van több mert egy adott hosszúságú szakaszt tudsz csak elraktározni ami egy saját magad által megjelölt viszonyítási pontnál kezdõdik és végzõdik és kezdõdik a következõ és így tovább.
Amúgy baromi érdekes téma, hogyan mûködik az ember agya a pályán való száguldás közben. Rengeteg dolog azonnal törlõdik és ez által egy rakás dolgot elfelejtesz, pont azért mert rengeteg a bejövõ infó amire reagálva te reagálsz, tekergeted a kormányt, nyomkodsz pedálokat stb. Csak azokra a pontokra, történésekre emlékszel amik benned valamiért méllyebb nyomot hagytak. Bukkanó, megcsúszás, egy érdekes forma, szín, akármi, egy adott másodpercszámlálóhoz kapcsolt kép. Szóval érdekes.
Kérdés, hogy nálad vagy az ilyen embereknél akik nyilván valami másban jobbak és nem ebben fejleszthetõ-e ez a képesség? Érdekes...
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Evvan...
Amúgy ez a gyakorlás is érdekes dolog. Sokat próbálok beszélni/kérdezni tapasztalt versenyzõktõl, vagy mögöttük menni, és jegyezni hol/hogyan mennek. De amikor mondjuk elmegyünk edzeni, akkor 5-10 körön át próbálom belõni azt az adott kanyart/kanyarkombinációt. Szóval gyakorolni én is több részben szoktam. És így jóformán rutinná válik.
Amúgy ez a gyakorlás is érdekes dolog. Sokat próbálok beszélni/kérdezni tapasztalt versenyzõktõl, vagy mögöttük menni, és jegyezni hol/hogyan mennek. De amikor mondjuk elmegyünk edzeni, akkor 5-10 körön át próbálom belõni azt az adott kanyart/kanyarkombinációt. Szóval gyakorolni én is több részben szoktam. És így jóformán rutinná válik.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23812
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi





- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Újabb tragédia. Nem vagyok naív, nem gondolom, hogy elkerülhetõk az ilyen esetek, hiszen a motorverseny veszélyes. Az viszont baromi nagy kérdõjel, hogy tényleg el kellett-e indítani ezt a futamot?
http://www.p1race.hu/hir/andrea_antonel ... e_20130721

http://www.p1race.hu/hir/andrea_antonel ... e_20130721
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- TRD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1454
- Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Balassagyarmat
- Kapcsolat:
Szerintem nem lett volna szabad elindítani....a vízfüggönytõl senki nem látott semmit....bubidisc írta:Újabb tragédia. Nem vagyok naív, nem gondolom, hogy elkerülhetõk az ilyen esetek, hiszen a motorverseny veszélyes. Az viszont baromi nagy kérdõjel, hogy tényleg el kellett-e indítani ezt a futamot?![]()
http://www.p1race.hu/hir/andrea_antonel ... e_20130721

AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) 
KE70 ??? Coupe

KE70 ??? Coupe
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2512
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2000
- Autód típusa (és generációja): Avensis
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Egy perccel ezelõtt néztem meg a youtubon a videót, egy 30 mp körüli felvételen jól látszik az eset. Sokkoló, nagyon sajnálom a versenyzõt és azt is, aki elütötte. A versenyen induló Tóth Imre azt nyilatkozta, hogy valószínûleg a rendkívül nagy vízfüggöny okozhatta a tragédiát, hogy nem észlelték a földön csúszó, kezét a magasba emelõ versenyzõt. Jelezte, hogy hátha észreveszik...
Ez a szakasz a célegyenes volt, ahol nagyon magas ebességgel mennek már, ilyen körülmények között szinte lehetetlen 2 keréken kikerülni...
Borzalmas volt látni...
Ez a szakasz a célegyenes volt, ahol nagyon magas ebességgel mennek már, ilyen körülmények között szinte lehetetlen 2 keréken kikerülni...
Borzalmas volt látni...

- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Az ilyen esetek szörnyûek de rámutatnak a biztonsági hiányosságokra. Szerintem a mai kor vivmányaival még az ilyen esetek is lekerülhetõek lennének. Konkrétan sötétben is végig tudna menni bárki a pályán úgy, hogy rekordot dönt és nem ütközik semminek. Ez csak pénz kérdés. Ilyen idõjárási körülmények között tényleg nem biztos, ill. visszanézve biztos nem lehet elindítani egy futamot. Viszont egy nézõ is felrakott egy videót amin kicsit jobban látszik, hogy nem látták. Ha jelezne akár egy kicsi led egy térképen, vagy egy kis hangjelzés lett volna, hogy egyik motoros leesett a motorjáról lehet, hogy csak pár tizednyi idõt nyernek. Így is jópáran érzékelték, úgy meg mégtöbben, ki tudja. Lehet, hogy elég lett vollna, hogy túlélje. Lehet, hogy az egész lehetetlen ötlet de ha bármit lehet tenni, hogy ne legyen több ilyen eset azt meg is teszik, remélem.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2512
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2000
- Autód típusa (és generációja): Avensis
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Szerintem ezeket az eseteket nem lehet elkerülni. Nem szabadott volna elindítani a futamot? És mégis ki vállalta volna be ezt a döntést. Itt több százezer dollárok forognak kockán, ez üzlet elsõsorban, csak másod (-vagy többedik)sorban verseny.
Egyáltalán mi az az objektív határ, amikor már nem indítható egy futam az esõ miatt és mi az, amikor még lehet? Ez egy tragikus eset, de elkerülhetetlen, sajnos. Mint ahogy Simonchelli balesetét sem lehetett kivédeni és anno a Hungaroringen Massa balesetét sem. Ezek elõre nem tervezhetõ történések, mint, ahogy pusztán az esõ miatt azt sem lehet elõre megtervezni, hogy a még összetorlódott mezõny közepén motorozóknak vajon mekkora vízfüggönyben kell motorozniuk... A baleset, ugye, az elsõ körök, talán 3.-ban történt, talán már érlelõdött a versenybírákban a gondolat, hogy ha ez nem változik, lefújják a futamot. Ki tudja? De 3 kör alatt felelõsségteljes döntést egy egész futamra nézve nem szoktak hozni.
Amin ezek után a hasonló esetek elkerülése érdekében LEHETNE gondolkodni:
1.Esõs idõben, safety car mögül indulva megtesznek néhány kört, ahol talán jobban fel tudják térképezni az esetleges kockázatosabb burkolatszakaszokat, vízátfolyásokat, egyéb felúszásra veszélyes helyeket, gumik viselkedését, vízfüggöny nagyságát.
2. Akár az indítás elõtt is mehetne a safety car (vagy akár egy safety bike is!) egyedül néhány kört felmérni a körülményeket...
Egyáltalán mi az az objektív határ, amikor már nem indítható egy futam az esõ miatt és mi az, amikor még lehet? Ez egy tragikus eset, de elkerülhetetlen, sajnos. Mint ahogy Simonchelli balesetét sem lehetett kivédeni és anno a Hungaroringen Massa balesetét sem. Ezek elõre nem tervezhetõ történések, mint, ahogy pusztán az esõ miatt azt sem lehet elõre megtervezni, hogy a még összetorlódott mezõny közepén motorozóknak vajon mekkora vízfüggönyben kell motorozniuk... A baleset, ugye, az elsõ körök, talán 3.-ban történt, talán már érlelõdött a versenybírákban a gondolat, hogy ha ez nem változik, lefújják a futamot. Ki tudja? De 3 kör alatt felelõsségteljes döntést egy egész futamra nézve nem szoktak hozni.
Amin ezek után a hasonló esetek elkerülése érdekében LEHETNE gondolkodni:
1.Esõs idõben, safety car mögül indulva megtesznek néhány kört, ahol talán jobban fel tudják térképezni az esetleges kockázatosabb burkolatszakaszokat, vízátfolyásokat, egyéb felúszásra veszélyes helyeket, gumik viselkedését, vízfüggöny nagyságát.
2. Akár az indítás elõtt is mehetne a safety car (vagy akár egy safety bike is!) egyedül néhány kört felmérni a körülményeket...
- Biagio
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2864
- Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
- Tartózkodási hely: majdnem Bp.
Citroen WTCC 2014
http://www.youtube.com/watch?v=OfV0CCRU ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=OfV0CCRU ... r_embedded
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem

No injektor No ABS No Computer No problem


- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
A rally után a WTCC mezõny fogja utálni ....Biagio írta:Citroen WTCC 2014
http://www.youtube.com/watch?v=OfV0CCRU ... r_embedded

- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Utoljára köröznek V8-as F-1-es cirkálók a Hungaroringen, legalább is a Magyar Nagydíjon egy ideig biztosan.
Én várom már a újabb turbos korszakot de sokaknak nagy szívófájdalma ez.
Lényeg, hogy ha ez eddig nem jutott eszetekbe akkor irány a ring!
Én várom már a újabb turbos korszakot de sokaknak nagy szívófájdalma ez.
Lényeg, hogy ha ez eddig nem jutott eszetekbe akkor irány a ring!

Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.